Inovácie, ktoré zmenili technologický svet. Aj ten váš v kancelárii

Dokážete si predstaviť život bez moderných technológií? Bez možnosti četovať s kolegami, surfovať po internete alebo jednoducho bez používania mobilného telefónu? Odpoveď je jednoduchá. Nedokáže to v podstate nikto z nás. Ako sa ale zo samotných technológií stanú veci, ktoré môže používať každý? Za všetkým hľadajte tzv. rozhranie.

Šťastie v práci: Stačí moderná kancelária a benefity?

V predchádzajúcom článku „Šťastie v práci: Čo keď do práce pustíme emócie?“ sme si ukázali, prečo je dobré, keď sa ľudia v práci cítia dobre. Zároveň sme ale narazili na určitý nesúlad v tom, čo dokazujú vedecké štúdie na túto tému, a v tom, ako ľudia premýšľajú. Šťastie (v práci) býva totiž často spájané s externými motivačnými faktormi ako veľká moderná kancelária, jedlo zadarmo, posilňovňa a podobne. A to aj napriek tomu, že mnoho vedeckých štúdií poukazuje na to, že vnútorné motivačné faktory majú z pohľadu šťastia väčší význam.

7 aplikácií, vďaka ktorým váš mozog „nezakrpatie“

Každý deň sa človek naučí niečo nové. Udržiavajte sa v kondícii aj vy. Vďaka rôznym aplikáciám stačí pár minút denne a napríklad vaše jazykové schopnosti budú každým dňom lepšie a lepšie. V práci potom vaše samovzdelávanie určite ocenia. V článku prinášame niekoľko tipov na aplikácie, ktoré sú vhodné nielen pre ľudí v kancelárii, ale pre všetkých, ktorí sa chcú učiť a zdokonaľovať.

Šťastie v práci: Čo keď do práce pustíme emócie?

80 000! To je počet hodin, který člověk stráví za svůj život v práci. Je to přibližně jedna třetina lidského života. To je poměrně hodně času na to, abychom ho strávili v prostředí, kde se nám příliš nelíbí. Nad činností, která nás nijak zvlášť nebaví a mezi lidmi, které v podstatě neznáme. Zkrátka někde, kde jsme jen z povinnosti, kvůli penězům. Není přece jen možné nastavit si to jinak?

Kedysi sekretárky „xeroxovali“, teraz asistentky „zdieľajú“

„Spýtaj sa asistentky, tá to bude vedieť.” Počúvate túto vetu často? Niet sa čomu diviť. Popri upratovačke a recepčnej ste to práve vy, kto má podľa kolegov vo firme prehľad o všetkom. A to nielen o tom, kto, čo, kde a s kým. Ako asistentka alebo office manažérka musíte predovšetkým zvládať riešiť všetky problémy spolupracovníkov, aby firma celkovo fungovala.

„Každá kancelária má svoje silné miesta aj slabiny. Odhaľte ich,“ hovorí Zuzana Lebedová zo spoločnosti Mindio

Niečo u vás vo firme nefunguje a nemôžete prísť na to, čo vašim zamestnancom prekáža? Na vine môže byť nevhodne navrhnutá kancelária, nedostatok súkromia, ale napríklad aj zlá káva. Prísť na to, čo za tým je, môžete napríklad aj „otestovaním“ svojich zamestnancov. „Zámerom našej analýzy je otvoriť vo firme témy, ktoré sú dôležité, ale sú skryté pod povrchom a môžu vytvárať problémy,“ hovorí Zuzana Lebedová zo spoločnosti Mindio.